Tuesday 10 January 2012

What course should I take?

Salam. Hello readers, semalam I was thinking on what course should I take. Bila mintak pendapat orang, lain2 pendapat yang kita dapat. Ada yang kata ambik tu lah, ni lah, yang tu susah dapat kerja lah, yang ni dah x diperlukan lah. Macam-macam okay ! Orang kata account senang (orang kata bukan aku) so igt nak ambik account jgk tp tak ada basic and dah ramaaaaaiiiii sangat orang ambik. Susah nak dapat kerja. Business pun sama, time aku nanti (all the 94's) mmg lagiiiiii susah nak kerja sbb sekarang pun yg ambik dua course ni menganggur. Ni pun bukan aku cakap, ada lah orang-orang yang aku survey cakap. So aku yang baru nak hidup ni pun ikut je lah cakap orang-orang ni, al maklumlah mereka yang makan garam dulu. Haha. 

So, as for me siapa tak nak jadi doctor. Pekerjaan yang sangat mulia. Tapi serious cakap, aku tak sehebat itu untuk jadi doctor. So, bye cita-cita ku yang satu itu :'( Doctor mmg diperlukan sampai bila-bila. InsyaAllah tiada istilah tak ada kerja kalau siapa ambik ni. Lagi satu yang akan diperlukan untuk masa hadapan ialah jurutera dan arkitek. Negara makin maju, dan mereka jenis ini yang banyak diperlukan. Seterusnya course undang-undang. Ni lawyer lah senang cerita. Ni pun jenis yang akan diperlukan bak kata mereka. 

Jadiiii aku telah pun memilih bidang yang aku nak (insyaAllah pilihan yang terbaik) iaitu, law, kejuruteraan dan pengurusan. Actually aku buakn nak sangat pengurusan tapi dah x tau nak letak apa yang ketiga. Boleh pulak en aku ni. Tapi pharmacy pun mcm best. Aku pun nak jugak jadi lecturer tapi x tau dalam bidang apa tu. Bidang apa eh kawan-kawan?

Aku pun memang tengah dalam dilemma, whatever it is, aku haraaaapppp pilihan aku berbaloi. Ya Allah, Aminnn..

Yes, sangat pening nak pilih course je pun~


No comments:

Post a Comment